10. elokuuta 2014

Pakkailua!

Heippa taas! Lähtö on keskiviikkona, ja intouduin jopa pakkaamaan. Pakkaaminen on mun mielestä ollut yleisesti ottaen ihan kivaa ja ajattelin, että kyllä tää tästä. Tavarat on mielessä selvillä ja tilaakin pitäis olla, joten no problem.
Väärässä olin. Muistan koko ajan lisää tarvittavia asioita (tätä kirjoittaessani tajusin unohtaneeni kaikki takit. Täytyy varmaan purkaa koko roska huomenna), ja oon jo varmaan kymmenen kertaa vaihdellut tavaroita matkalaukusta toiseen, kun paino on aina pielessä. Otan mukaan siis yhden ruumaan menevän (23 kg), käsimatkatavaran (8 kg) ja tietokonelaukun. Ajattelin tunkea tietokonelaukunkin täyteen tavaraa, jotka voin sitten vaikka Oslossa siirtää tohon suurempaan matkalaukkuun. Jos nyt vain saisi kaikki tavarat perille...
 
 
Tässä siis matkalaukkuni! Molemmat on Samsoniten laukkuja, toisessa neljä pyörää ja toisessa kaksi. Toiseen mahtuu joku yli 100 litraa ja toiseen joku 40?  Ihan jees laukkuja tähän mennessä!
 
Otan varmaan ihan liikaa tavaraa mukaan, mut oon surkee shoppailija + mulla ei oikein ole varaa hankkia koko vaatevarastoa Norjasta. Otan parit kesävaatteet, mut keskityn enemmän talvivaatteisiin. Mulla on kolmet kengät & jalassa olevat, ja otan ulkoiluasun ja takin syksyyn. Talvivaatteita kattelen sitten talven tullessa, että onko järkevämpää ostaa sieltä vai lähettääkkö vanhoja Suomesta.
 
 
Tuliaiset! Tulee jo nyt Suomi-haikeus, kun kattelee näitä




Mietin kauan näitä tuliaisia, ja taisin ostaa näitäkin liikaa :D Noh, ajattelin säästää osan synttärilahjoiksi, koska oon huono ostamaan lahjoja. Ostin siis kaksi Luhdan pyyhesettiä isovanhemmille/vanhemmille, muumikuvioiset froteepyyhkeen, kaksi tyynyliinaa, pannulaput ja patakintaan. Marimekolta löysin kaksi kivaa heijastinta ja silmälasikotelon. Löysin halvalla kaksi Kivi-tuikkua, ja sitten mulla on kuva-/tietokirja Suomesta englanniksi ja Tatu ja Patu -kirjan ruotsiksi, Det här är Finland :') Toi Tatu ja Patu on ihana!
Hamstrasin laivalta Suomi -pastilleja, lakkatäytteisiä konvehteja, Angry Birds -karkkipussin  ja Fazerin suklaalajitelman, ennen kun tajusin ettei pienet varmaan syö karkkia :D Jemmailen osan sitten vaikka itselleni!


Nyt alkaa jo jännittääkin, mut suurimmaks osaks oon innoissani :) Ootan jo muiden vaihtareiden tapaamista valmennuksessa! Jotenkin tylsää etten oo törmänny keneenkään Suomesta, joka lähtis kanssa tänä vuonna Norjaan...
Valmennus ei mua sinänsä huoleta, koska jo lähtövalmennuksessa huomasin et vaihtareiden kesken on tosi helppo ystävystyä. Yks juttu kyllä hermostuttaa vietävästi, mutta siitä sitten myöhemmin :)
Lauantaina tapaan hostit ensimmäisen kerran ja sekin hermostuttaa, koska oon aika ujohko aluksi ja myös tosi surkea small talkissa :D Kyllä se siitä sitten kun arki alkaa sujua ja totun perheen elämään, toivottavasti.

Hadet,
Janina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti