4. joulukuuta 2014

Min dag

En jaksa kirjoitella blogia, kun en keksi mitään mistä kirjoittaa. Voisin tehdä kysymyspostauksen jos vaan saan tarpeeksi kysymyksiä, joten kirjoitelkaa vaikka tän tekstin alle kommentteihin kysymyksiä. En julkaise niitä ennen paitsi jos kysymyksiä ei tuu kuin joku pari, siinä tapauksessa julkaisen ne ja vastaan kommenteissa :-)

Jeg vet ikke hva jeg skulle skrive om. Så tenkte jeg at dere kan sende meg spørsmål, hvis dere har noen dere lurer på, og jeg kan svare til spørsmålene i sin egen tekst. Jeg skal ikke gi de ut, unntagen jeg får bare noen. Da skal jeg svare til de i kommentarer, ikke lage en tekst for de.

Seuraavaks saatte kasan erittäin hyvänlaatuisia kuvia ja ehkä jonkinlaisen mielikuvan siitä, miten mun päivä menee :-)

1. Herätys soi kahdeksalta, mut heräsin kaks kertaa aiemmin puol seiskalta ja puol kasilta, kun muut hankkiutu lähtöön alakerrassa. Aluks olin niin ärsyyntyny ja mun oli vaikea saada unta uudestaan, kun kerran heräsin hostsiskon tai -veljen huutoon, mut nykyään oon tottunu siihen. Yks aamu herätessäni olin tosi hämmentynyt hetken aikaa, kun lapset oli isovanhemmilla nukkumassa ja sain nukkua keskeytyksittä!
2. Tosi terveellinen aamiainen... Myöhäiset aamut on ainoita, kun voin laittaa Nugattia leivän päälle, joten pitäähän tilaisuus käyttää hyväksi.

1. Olin viime viikonloppuna mökkireissulla ja kun palasin, mua odotti yllätys eli oma joulukalenteri! :-)
2. Tänään sain purkkaa. Paketit on erilaisia joka päivä ja niissä on tavaraa tai jotain hyvää, ja sitä on jännä avata aamuisin kun ei yhtään tiedä mitä on tulossa!
1. Meen metrolla aamuisin kouluun. Mulle maalaistytölle se on vieläkin tosi siistiä hehe
2. Kuuntelen matkoilla aina musiikkia ja voin sanoa, että on kerrankin kiva olla maassa missä joku on kuullu sun lempibändistä

1./2. Meilläpäin oli lunta, mut keskustaan mentäessä ei ollut yhtään... Kaikki joulukuuset ja -valot kyllä tuo joulumieltä, vaikkei sitä lunta olisikaan


Eka normaali koulupäivä kahteen viikkoon! Onneks sain alottaa helpolla eli mulla oli vaan kaks tuntia.
1. Norjan tunnilta - meidän pitää kirjottaa ens keksiviikoksi pakina ja esittää se suullisesti. Ei suuremmin huvita, enkä oikeastaan saanut tunnilla mitään aikaiseksi..
2. Latina, mun ehdoton lempiaine täällä! Meidän ryhmä on tosi pieni ja kiva, mikä korvaa vähän sen että opettaja on ihan kukkuu. Käännettiin yks kappale varmaan kolmatta kertaa läpi ja loppuaika puhuttiin ??jostain??

1./2. Pääsin kahdelta koulusta, mut meillä oli kuoroharkat neljältä ni en jaksanut lähteä kotiin, vaan pyörin keskustassa sen aikaa. Karl Johans gate on täynnä jouluvaloja ja kaikkea muuta ihanaa! Siellä on Julemarked, joulumarkkinat, vissiin koko joulukuun pystyssä ja siellä on kaikkea norjalaista, esim. hirvihamppareita, kalaa ja paistettuja manteleita :-)

1. Mun jalka & ostokset
2. Meillä oli kuoroharjoitukset myös ruokatunnilla enkä ehtinyt syödä. Olin kävellyt vähän kauemmas koululta ja ottaessani metron takaisinpäin söin samalla lounaan :-D

1. Kuoro! Meillä on maanantaina konsertti, ja tän viikon aikana meillä on ollu vaikka kuinka monet harjoitukset.
2. Tungin ostokset reppuun ja käytin varmaan viis minuuttia siihen, että saisin vetskarin kiinni, ja toivoin, ettei lippujen tarkastaja tulis just tällä kertaa, koska lompakko ja matkakortti oli laukun pohjimmaisena. Arvatkaa sitten mitä siellä asemalla odotti, kun poistuin metrosta :-D

1. Olin tosi väsynyt koulun jälkeen ja menin hetkeks huoneeseen vaan lepäilemään...
2. ...ennen kuin vieraat tuli! Kutsuttiin suvun naiset meille illalliselle.

1. Ruoaksi oli lipeäkalaa lisukkeineen... Jotkuthan syö lipeäkalaa Suomessakin, mut ite en oo koskaan sitä maistanu. Hehhee enkä tuu varmaan tän jälkeenkään maistamaan, ihan kamalan makuista! :-D Söin sitten lisukkeita, jotka nekin oli vähän outoja: perunoita, hernemössöä, brunostia, pekonia, sinappia ja siirappia.
2. Pahaa-aavistamaton vaihtari hymyilee ja odottaa saavansa herkullista norjalaista perinneruokaa


Mut jep, tällainen päivä mulla oli tänään :-) Oli kiva palata normaaliin päiväjärjestykseen taas. Viimeiset kaks viikkoa meillä on ollut lukukauden päättäviä kokeita, heldagsprøver, jotka on mun mielestä aika samantyyppisiä kun Suomessa koeviikot. Mentiin kouluun, oli viis tuntia aikaa tehdä koetta ja sai lähteä kun oli valmis. Tein kokeet kirja- ja uusnorjassa, latinassa ja politiikassa&ihmisoikeuksissa. Mun mielestä kokeet meni yllättävän hyvin ottaen huomioon että tein kaikkia kokeita sen viitisen tuntia, en kielen vaan tehtävien vaativuuden takia. Tuloksia odotellessa!

Hadet,
Janina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti